|
Химикал в червеното вино може да помогне в борбата срещу диабета, съобщи Си Би Ес, позовавайки се на резултатите от американско изследване, предаде БТА.
Специалисти от университета на Тексас са установили, че антиоксидантът ресвератрол, който се съдържа в ципата на зърната грозде и в по-големи количества в червеното вино, намалява нивата на инсулина, когато се инжектира директно в мозъка на мишки. Химикалът оказва благоприятен ефект дори когато на гризачите се дават мазни храни.
Откритието на американските учени показва, че ресвератролът осигурява защита срещу диабет тип 2, като въздейства пряко върху някои протеини в мозъка. Предишни изследвания са показали, че ресвератролът проявява противодиабетни свойства, когато се приема орално, но досега учените не са били наясно кои тъкани в тялото посредничат при този процес.
Данните от настоящето проучване сочат, че мозъкът играе важна роля като посредник. БТА
|